Orättvisa


Något av det värsta jag vet är när människor får sådant de inte förtjänar, när någon uppnår något som de inte är värda att uppnå. Och när människor har fuskat sig igenom hela livet och fortfarande anser sig själva bra människor som aldrig kan få nog. Fusk, bananskal och tur är bra till en viss nivå och beroende på anledningen. Men just de människor jag tänker på förtjänar inte att lyckas med att fuska eller gilda in på bananskal! De bara förväntar sig att få det de vill ha utan att behöva göra ett försök. Jag ogillar starkt när människor skryter om sig själva och förskönar sanningen, det lyser så starkt igenom vem de egentligen är så att deras skryt bara blir komiskt. 
     Varför lyckas vissa människor med saker de inte ens är bra på? Bara för att de älskar sig själva så mycket att det blir inget över? Medan vissa som förtjänar allt, lyckas med ingenting.
     Man kan inte hålla uppe en fasad om hur mycket man tycker om sig själv, när det egentligen inte finns mycket alls att tycka om. Människor som däremot förtjänar det dem har, sådana beundrar jag. Ifall de har arbetat hårt för det eller haft tur spelar ingen roll, huvudsaken är att deras handlingar gör att de förtjänar det de har och får. De borde tycka om sig själva, oftast mer än vad de gör. De har självinsikt. Alla måste kunna se objektivt på sig själv. Annars framstår de (och är mest troligt) en självupptagen, stuck up bitch. 

Orättvisa är så jävla orättvist!
Och ja, det finns en anledning till min ilska.



Jag idag och mitt halsband och jag.
 

X X

Kommentarer
Postat av: Martina

söööt unge :D

2009-03-13 @ 00:56:40
URL: http://forgetmynotes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0