två kannor Woo Woo och Tutti Frutti


Gårdagskvällen var så grymt kul!! Vi gick först till en pub vid Old Steine, Ye Olde King and Queen där hade de cocktail offer, 2 för 7pund. Så jag och Frida köpte en Sex on the beach var och drack upp dem på två minuter. Efter en stund gick vi vidare till North Laines och hittade en liten pub som inte var mycket till världen, men den hade en väldigt trevlig bartender. När vi beställde en pint of cider and black och han sa någonting för första gången förvånades vi av hans dialekt. Vi kunde inte sätta fingret på vart han kom ifrån. Jag gissade på Irland eller Skottland, fast med en väldigt grov dialekt. Helt klart var det i alla fall att han var ifrån de norra delarna. Frida sa, nej inte Skottland, kanske Wales? Kajsa hade inte hört någonting alls och de andra visste inte. Efter disskutioner om gamla barnprogram bestämde jag och Sofie oss för att gå och fråga om vatten, sedan slänga in frågan, so...where are you from?
Sagt och gjort. Han var från Dublin och heter Darren, jag hade alltså hälften rätt, inte Skottland men Irland! Han pratade på och var super trevlig, rekommenderade en Irländsk pub som låg bredvid och erbjöd sig att visa mig någon gång. Så nu har jag och Frida bestämt att vi ska ut med honom nästa vecka haha. Om vi kommer ihåg vart puben ligger...

Vi gick vidare till the Pav Tav som har både bar och nattklubb. Där hade de erbjudande av en KANNA drinkar för 7 pund, och denna kanna motsvarade 4 drinkar. Jag och Frida köpte en och delade på, höll på att skratta ihjäl oss när bar tjejen frågade hur många glas vi ville ha, och vi sa bara två! Haha. Denna kanna gick ner snabbt som saft och sedan köpte vi kanna nummer två. Herregud vad fulla vi blev!
Kring halv två när puben började tömmas och alla gick upp till nattklubben började vi gå hemåt.
Jag sov väldigt länge idag...känner mig fortfarande lite snurrig och vill inte tänka på pengarna jag drack upp igår och inte heller på de timmar jag hade kunnat spendera med grammatik boken. Nu ska jag ta tag i det, hela dagen ska gå till plugg!

Men shit vad kul det var! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0