En sorglig film

Det som började mitt avbrott i skrivandet var att min dator kraschade för cirka en och en halv vecka sedan. Jag var helt paranoid, fick panik och tänkte att allla bilder och musik skulle försvinna för alltid. Dagen efter åkte jag in till PC World och gick därifrån 1900 kronor fattigare, men med ett uns av hopp om att de skulle lyckas rädda alla filer.
Två dagar senare var jag lugn igen, allting var kvar! Nu har jag en extern hårddisk och tänker aldrig mera göra om samma misstag av att spara alla filer endast på datorns hårddisk.
Efter detta har jag inte haft tid eller lust att skriva, det har hänt väldigt mycket skriv värda saker och jag har sparat dem i huvudet safe and sound. 
     Det har varit Pancake Day, samma dag som min dator krashade. Då kom Chris förbi och bjöd ner mig till loungen där några av de engelska personerna i huset hade lagat plättar. Antar att det är deras fettisdag...fast utan semlor då såklart.
Förra fredagen fyllde Frida 22 år och jag, Gareth, Steve, Isabelle, Kajsa och Sofie var bjudna på tårta och vin. Jag blev full som en bunke och det var väldigt trevligt. Steve spelade lite gitarr, och vi visade alla våra kompisars band på Myspace, jag då såklart med de två bästa, Simons och Billys.

  
 
 
 

På lördagen åkte jag och Gareth till det stora Tesco för att handla, jag fick gula blommor och Gareth köpte Guitar Hero till det Playstation han gav mig! Wiie:) Och fan vad vi har spelat och spelat i helgen, även Frida och Isabelle har varit förbi under veckan för att prova lyckan som rockstar. Men ingen är så bra som jag ;P
     I Torsdags knackade Chris på och sa att vi skulle gå på Lion and Lobster, jag tog med mig pengar till exakt en pint, eftersom jag hade tänkt plugga och inte heller har råd att dricka upp pengarna. Väl där satte vi oss och pratade, jag, Emma och Chris. Jag smuttade på min pint och Chris köpte en shot var till mig och Emma innan de andra kom. George kom först och senare även några som jag inte har den blekaste aning om vem de är. Någon föreslog shots laget runt men jag sa nej, jag var nöjd med min pint. Detta resulterade i att jag några minuter senare hade inte en utan två shots stående framför mig på bordet. George hade köpt en till mig och det hade även den italienska killen som satt bredvid mig. Med inte mycket annat till val, (för att inte vara otrevligt:P) var jag tvungen att dricka upp båda shotarna, snabbt i rad dessutom. Jag blev full. När vi gick tillbaka till Miami skrev jag till Gareth att han borde komma hit, han höll med mig, gick till bussen och klockan 12 på kvällen steg han in genom dörren. :P
     I helgen har jag och Gareth bara slappat, hyrt film och ätit take away. Vi såg Ghost Town och The Boy In The Striped Pyjamas. Filmerna var jättebra, speciellt den andra av dem. Jag har inte gråtit så mycket, på det sättet till en film på väldigt väldigt länge. Om ens någonsin? Och efter filmen satt jag tyst i minst tio minuter och snyftade, kunde inte få fram ord. En underbar film om barns oskyldighet, på ett underbart underbart sorgligt och hemskt sätt....usch:(

 

Till veckan måste jag plugga massor och ordentligt, vi har två tentor näst nästa vecka, en av dem på en Lördag! Nu ska jag se en töntig film på Channel 4, haha kanske är den bra man vet aldrig.

X X


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0